Neučinkoviti postupci obrade ulaznih računa troše dragocjeno vrijeme, trud i novac. Ipak, sve to lako je izbjeći.
Ako vjerujete onome što čitate u naslovima, novinama i portalima – već smo stigli u novo izazovno digitalno vrijeme. Ali barem kada je u pitanju predmet ulaznih računa, i unatoč propisima, stvari ne idu uvijek „glatko“ kao što bi trebale ići sada kada sve imamo digitalizirano i elektronički. U čemu je problem? S kojim se problemima poduzeća susreću kada su u pitanju ulazni računi? I kako ih najlakše riješiti?
Problemi s ulaznim računima
U osnovi, postoji nekoliko glavnih problema kada su ulazni računi u pitanju koji dovode do nepotrebnog dodatnog rada, dužeg vremena obrade i prevelikih troškova.
Ovo su neki od najčešćih:
- Ne zna se kada je račun došao u firmu
- Račun nema ulazni broj
- Račun se duplo zaprimi
- Računi se zaprimaju na mail pojedinog zaposlenika
- Račun beskonačno kruži po poduzeću
- Dostava računa udaljenim odjelima
- Računi „putuju“ od ulaza do računovodstva i duže od mjesec dana
- Račun je neispravan (npr. krvi OIB). Traži se dorada računa od dobavljača pa se cjelokupni proces likvidature ulaznih računa ponavlja
- Račun dođe u računovodstvo – ne zna se tko je odgovoran za njega pa se redom zovu odjeli
- Zna se da je račun ušao u poduzeće, ali se izgubio. To su situacije kada zovemo dobavljače i kažemo da „nismo primili račun“.