Tvrtke širom svijeta nalaze se u različitim fazama kada su u pitanju posljedice COVID-19 pandemije. Iako se njihovi izazovi razlikuju ovisno o lokaciji, industriji i uhodanosti poslovanja, prepoznavanje i provedba pravih politika vezanih za upravljanje zaposlenicima i pametni pristup radu na daljinu – i ubuduće će ostati važna stavka o kojoj će se morati voditi računa.
Kako se poslovni uredi, tvornice i drugi poslovni objekti počinju ponovno otvarati, prijetnja COVID-19 ipak nije još nestala. Za sve tvrtke zdravlje i sigurnost ostaju glavni prioritet! Rana iskustva iz azijskih zemalja, koje su ispred nas po pitanju korone, sugeriraju da su transparentnost, fleksibilnost i iteracija ključni u planovima povratka radnika na njihova radna mjesta – ali mnogi planiraju zadržati dobre prakse rada od kuće na koje su bili prisiljeni u ovoj krizi.
Zaposlenici su dokazali da mogu učinkovito raditi i van ureda, štoviše u mnogim slučajevima su i produktivniji (naravno, dok je proces poslovanja na daljinu dobro posložen), a sve to vodi do zaključka da ima smisla s time nastaviti i dalje.
U stvari, sve više će se dešavati da mogućnost rada od kuće ili iz daljine postaje jedna od najvažnijih stavki kod odabira posla/poslodavca – to se osobito odnosi na mlađe generacije, ali sve više i na iskusne radnike. Kod zaposlenika koji imaju obiteljske obveze i djecu postoji gotovo dvostruko veća vjerojatnost da će radije prihvatiti posao od kuće (čak i ako se radi o samo povremenom radu, dan ili dva u tjednu). Osim toga, kako je populacija na globalnoj razini sve starija, tako raste i segment radne snage koja mora brinuti o starijim članovima obitelji (i taj se trend neće promijeniti), povećavajući zahtjeve za fleksibilnim radnim aranžmanima, odnosno radom od kuće.
Istraživanje, koje je provela cijenjena američka istraživačka i savjetodavna tvrtka Gartner početkom travnja, pokazalo je kako 74 posto kompanija planira trajni zaokret prema sve više rada na daljinu nakon korona krize:
Planirajte da bi ove promjene mogle potrajati
Drugim riječima, budite spremni reagirati i prilagođavati se (i više puta ako treba) dok ova situacija i dalje traje. Iskustva kompanija u Hong Kongu i Singapuru pokazuju kako su brojne tvrtke, nakon što su otvorili svoje poslovne pogone, ponovo ih morale zatvarati uslijed skokova u stopi zaraze koronavirusom. Slične naznake, ako je vjerovati vijestima, vidimo i u Njemačkoj.
Planovi povratka na radno mjesto moraju obuhvatiti više mogućih ciklusa obavezne karantene u doglednoj budućnosti – ili dok se ne pronađe cjepivo za COVID-19.
Preporuke:
- Omogućite i ažurirajte tehnologiju koja je vama i vašim zaposlenicima potrebna kako bi što lakše radili i bili što produktivniji, uključujući hardver (prijenosna računala), softver, podatkovne veze i sigurnost.
- Aktivno pojačajte politiku rada na daljinu. Malo je tvrtki bilo spremno za ovako hitan prelazak na daljinski rad velikih razmjera. Ako još niste, sada je vrijeme za stvaranje i jačanje planova i politika koji se tiču rada od kuće – kako im omogućiti raj rad, kako uspostaviti komunikaciju, kako pratiti njihov rad, očekivanja za ponašanje radnika, i tako dalje.
- Ocijenite dugoročne planove rada na daljinu. Nakon prolaska ove krize zaposlenici će vjerojatno željeti dodatnu fleksibilnost rada od kuće. Počnite sada raditi strateške planove za novu strukturu raspodjele radne snage, radnih mjesta i ostalih potreba – od tehnologije i uredskog prostora do razvojnih programa.
Hivergen olakšava rad na daljinu i praćenje svih procesa rada
Inpro, tvrtka koja posluje već 30 godina, razvila je HIVERGEN, koristan sustav za upravljanje dokumentacijom, poslovnim procesima i zadacima i poslovno izvještavanje.
Uz pomoć Hivergena poslovne se aktivnosti jednostavno prebacuju u dom radnika, koji mogu funkcionirati isto kao i u uredima.
Sustav prati svaki pokret unutar procesa rada pa rukovoditelji mogu:
- jednostavno delegirati zadatke,
- točno pratiti tko što radi,
- kojem su dokumentu pristupili i kada,
- a mogu birati i kakav će pristup dati pojedinom zaposleniku.
Hivergen uz programske alate za komunikaciju (mail, Skype ili sl.), pristup ERP-u (samo za određene korisnike) omogućuje redovno poslovanje s radnicima koji se nalaze u svojim domovima.
Hivergen se može prilagoditi svakom poslovnom sustavu dajući mu novu kvalitetu i fleksibilnost, a efikasnost radne sredine je značajno poboljšana.
INPRO podrška vam stoji na raspolaganju za uvođenje sustava, povezivanje s vašim serverima u uredu i savjete o načinima rada.
Pred nama su teška vremena, no Hivergen vam može znatno pomoći u upravljanju poslovanjem.
Želite isprobati kako HIVERGEN funkcionira i saznati točno kako vam može pomoći olakšati poslovanje?
Kontaktirajte nas i prijavite se za potpuno BESPLATNU prezentaciju!