Bili vi spremni na to ili ne, korona virus mogao bi promijeniti budućnost poslovanja, osobito rada zaposlenika od kuće – pripremite svoju tvrtku na to!
Čitate li ovaj članak u svom “uredu” kod kuće? Zbog širenja COVID-19 koronavirusa , rad na daljinu, odnosno od kuće, mnogima je preko noći postala nova stvarnost. Rad na daljinu nije ništa novo, ali ova zdravstvena kriza ubrzala je rastući trend na načine koji bi mogli postati trajni i koji bi mogli preoblikovati kako izgleda naš “postkoronavirusni” svijet.
Iako sada već mnogi od nas imaju iskustva time, tek manji broj tvrtki i organizacija osjeća se spremnima za rad na daljinu većih razmjera – no to ne znači da i drugi ne mogu poduzeti korake kako bi ovo novo radno iskustvo učinili uspješnim i produktivnim i za zaposlenike i za njihovo cjelokupno poslovanje.
Cijenjena američka istraživačka i savjetodavna tvrtka Gartner u nedavnom web istraživanju ustanovila je kako je za 91 posto poslodavaca u Aziji koji su implementirali rad od kuće jedan od najvećih izazova bio nedostatak tehnološke infrastrukture, odnosno tehnologije koja bi olakšala rad od kuće – posebno kada se radi o nedostatku pregleda workflowa radnika i njihovih rutina.
Druga je briga postojala oko produktivnosti radnika koji rade iz vlastitog doma, no pokazalo se da to i nije toliko veliki problem , kao i da je produktivnost često čak i bolja – jer tada radnici radno vrijeme prilagode sebi, odnosno periodu dana kada su najproduktivniji te ne trpe nepotrebne prekide u onolikoj mjeri kao kada rade u uredu.
Pripremite se za budućnost u kojoj se radi na daljinu
Svijet nakon korona virusa, po svemu sudeći, više neće biti isti. Ovaj globalni (svojevrsni) eksperiment rada na daljinu odlična je priprema za budućnost u kojoj sve više radnika radi od kuće/na daljinu – to se osobito odnosi na mlađe generacije kojima je to jedna od najvažnijih stavki kod biranja posla i tvrtke za koju će raditi.
Još jedno aktualno Gartnerovo istraživanje dalo je sljedeće rezultate: do 2030. godine potražnja za radom na daljinu povećat će se za više od 30% zbog generacije Z koja u potpunosti ulazi u radnu snagu.
Prema podacima Eurostata, u Europskoj uniji je u 2017. godini postotak radnika koji obično rade od kuće bio na razini od pet posto, a u eurozoni taj postotak iznosio je 5,6 posto. Te su se brojke u samo nekoliko godina značajno promijenile. To jasno pokazuje ovaj graf – rezultat istraživanja Dubai Future Foundationa dovršenog u ožujku ove godine (koji predviđaju da će rad na daljinu postati “nova norma”):
A ovi postoci samo će još rasti! Rad na daljinu već je sada privlačan zaposlenicima kojima je potrebna veća fleksibilnost. Ova mogućnost eliminira vrijeme putovanja na posao onima koji imaju obiteljske obveze; ovi zaposlenici imaju gotovo dvostruku vjerojatnost da će radije prihvatiti posao na daljinu (čak i ako se radi o samo povremenom radu na daljinu). Osim toga, na globalnoj razini, segment radne snage koji brine o starijim članovima obitelji i dalje raste, povećavajući zahtjeve za fleksibilnim radnim aranžmanima.
Još jedno Gartnerovo istraživanje, dovršeno prije nekoliko dana, pokazalo je kako 74 posto kompanija planira trajni zaokret prema sve više rada na daljinu nakon korona krize:
Što će biti ključno?
Odgovor je jednostavan – omogućiti tehnologiju koja olakšava rad od kuće, jer upravo je to, kao što su pokazala iskustva i istraživanja, najveća prepreka za rad na daljinu u nekoj tvrtki.
A u svemu tome itekako može biti koristan HIVERGEN, sustav za upravljanje dokumentacijom, poslovnim procesima i zadacima i poslovno izvještavanje.
Poslovne aktivnosti koje imate u poduzeću lako se mogu prebaciti u dom vaših radnika, koji će funkcionirati isto kao i u uredima. Za to će biti potrebno nešto više rada managementa na organizaciji, motivaciji i kontroli rada, no efikasnost radne sredine može se lako mjeriti s onom u uredima!
Hivergen uz programske alate za komunikaciju (mail, Skype ili sl.), pristup ERP-u (samo za određene korisnike) omogućuje redovno poslovanje s radnicima koji se nalaze u svojim domovima.
Sustav prati svaki pokret unutar procesa rada pa rukovoditelji mogu:
- jednostavno delegirati zadatke,
- točno pratiti tko što radi,
- kojem su dokumentu pristupili i kada,
- a mogu birati i kakav će pristup dati pojedinom zaposleniku.
Hivergen se može prilagoditi svakom poslovnom sustavu dajući mu novu kvalitetu i fleksibilnost, a efikasnost radne sredine je značajno poboljšana.
INPRO podrška vam stoji na raspolaganju za uvođenje sustava, povezivanje s vašim serverima u uredu i savjete o načinima rada.
Pred nama su teška vremena, no zajedno ih možemo “prebroditi”, a Hivergen vam može znatno pomoći u upravljanju poslovanjem.
Želite isprobati kako HIVERGEN funkcionira i saznati točno kako vam može pomoći olakšati poslovanje?