S pojavom ove nesretne globalne pandemije, brojne tvrtke iznenada su se, kako bi zaštitile zdravlje radnika i svoje poslovanje, našle suočene s potrebom rada od doma na neodređeno vrijeme. Rad na daljinu već se i prije pandemije smatrao budućnošću rada, ali malo je tko mogao predvidjeti da će se sve dogoditi toliko brzo.
Zajedno smo naučili puno lekcija u proteklih nekoliko godina, ali jedna od najvažnijih jest ta da je rad od doma zapravo prilično dobra stvar (iz više razloga).
Iako je apsolutno točno da rad od kuće nije moguć za sve i da nekima taj način rada ne “sjeda” najbolje, činjenica je da statistika ipak govori da većina ljudi preferira ovakav način rada, kao i da će sve više radnika imati želju raditi od kuće. Istraživanje na globalnoj razini koje je inicirala IFMA, međunarodno udruženje za Upravljanje resursima i uslugama, s ciljem lokalne i regionalne promocije te razvoja profesije facility managementa (FM), pokazalo je kako 77 posto zaposlenih žele nastaviti raditi od kuće, barem nekoliko puta (čak i jedan dan) u tjednu i kada pandemija završi. To je povećanje od 132 posto u odnosu na one koji su to činili prije COVID-19 pandemije.
No, vratimo se mi na lekcije koje smo naučili tijekom COVID-19 pandemije, jer one će očito itekako postati/ostati važne za budućnost poslovanja…
Moguć je rad od doma i istovremena produktivnost (često i više!)
I ovdje je statistika na strani rada od kuće, jer većina zaposlenika u ovoj situaciji tvrdi kako bolje i efikasnije rade, s manje ometanja nego u uredu!
Manje ometanja, manje fizičkih sastanaka i više vremena u danu koji se ne troši na putovanje do posla, doveli su do povećanja produktivnosti u mnogim slučajevima, a stručnjaci procjenjuju kako zaposlenici imaju čak 30% bolju radnu učinkovitost kada rade od kuće.
Saznali smo da ne moramo biti u uredu kako bismo učinkovito obavljali posao – čak i kad to uključuje timsku suradnju. Po istraživanjima zaposlenici osjećaju kako sada puno više komuniciraju s kolegama i nadređenima te klijentima – iako se ne radi o direktnoj “lice-u-lice” komunikaciji.
Poboljšana je i “vremenska” disciplina otkako se sastanci održavaju na daljinu. Stručnjaci nisu sigurni zašto, no pokazalo se kako ljudi manje kasne na online sastanke, bolje su pripremljeni za njih i imaju bolji fokus na ono o čemu se raspravlja.
Komunikacija je bila i ostat će – najvažnija
Kad smo već kod komunikacije, još jedna vrijedna lekcija koju nas je rad od kuće naučio jest ta da sada moramo (p)ostati povezaniji jedni s drugima više nego ikad. Ne samo da je komunikacija ključni sastojak produktivnosti svakog poslovanja, već je to i glavni dio organizacijske kulture poduzeća.
Kako biste ljude angažirali dok rade od kuće, trebate odvojiti vrijeme za tele/video konferencije. Namjerna komunikacija apsolutna je nužnost – kako u smislu osiguranja da zaposlenici vode brigu o svemu o čemu bi morali i rade sve što moraju, ali i kako bi mogli samo komunicirati s kolegama te se tako podsjetili da su dio tima/kolektiva.
Oslobađamo se 9 do 17 ograničenja
Izraz “radni dan” više ne znači ono što je nekada značio. Polako se mijenja situacija u kojoj je rad isključivo ograničen na neki propisani raspored od 9 do 17. Iako je ovo vjerojatno jedan od razloga zašto rad od kuće zasigurno nije za svakoga, osim što nedostaje interakcija licem u lice u uredu, mnogim ljudima je teško nositi se s nedostatkom strukture koju rad na daljinu donosi.
Ali za mnoge druge (i ovakvih radnika je sve više) ta sloboda od tradicionalnog “radnog vremena” nije mogla doći u bolje vrijeme. Nismo svi isti i ne funkcioniramo u isto vrijeme dana – nekome je najbolje doba dana kada se probudi u 6 ujutro, nekome drugome iza 20 sati navečer… Uz rad na daljinu mi možemo biti produktivni onoliko koliko trebamo kad god nam to najbolje odgovara – donoseći novu priliku za uspješno održavanje i one dragocjene ravnoteže između posla i privatnog života koju su ljudi počeli često zanemarivati.
Upravljanje informacijama nužnost je sada više nego ikada
I na kraju, još jedna veoma važna lekcija koju smo usvojili tijekom ere rada na daljinu povezana je s važnošću ključnog rješenja poput alata za komunikaciju i suradnju. Glavni alat za omogućavanje rada na daljinu je inteligentni sustav za upravljanje i pohranjivanje informacijama (i dokumentima) koji bi trebao biti u središtu svake organizacije.
Ako su informacije vezane za fizičku lokaciju i ne mogu se slobodno premještati s jednog odjela na drugi ili među zaposlenicima, ako nisu dostupne ljudima koji ih trebaju za donošenje boljih i informiranijih odluka, to itekako šteti vašem poduzeću.
S druge strane, sa sustavom za upravljanje dokumentacijom, poslovnim procesima te za poslovno izvještavanje poput HIVERGENA, mnogi od tih strahova nestaju. Svaka informacija i dokument su sigurno pohranjeni i lako dostupni te se veoma jednostavno pretražuju (već na klik).
Nije čak važno ni gdje se zaposlenici nalaze, jesu li kod kuće ili još uvijek dolaze u ured, je li to na godišnjem s mora ako moraju ipak obaviti nešto… Svi imaju pristup informacijama koje su im potrebne kada su im potrebne – i više ne moraju trošiti vrijeme u potrazi za njima.
Hivergen olakšava rad od doma i praćenje svih procesa rada
Uz pomoć Hivergena poslovne se aktivnosti jednostavno prebacuju u dom radnika, koji mogu funkcionirati isto kao i u uredima.
HIVERGEN uz programske alate za komunikaciju (mail, Skype ili sl.), pristup ERP-u (samo za određene korisnike) omogućuje redovno poslovanje s radnicima koji se nalaze u svojim domovima.
Može se prilagoditi svakom poslovnom sustavu dajući mu novu kvalitetu i fleksibilnost, a efikasnost radne sredine je značajno poboljšana.
INPRO podrška vam stoji na raspolaganju za uvođenje sustava, povezivanje s vašim serverima u uredu i savjete o načinima rada.
Želite isprobati kako HIVERGEN funkcionira i saznati točno kako vam može pomoći olakšati poslovanje?
Kontaktirajte nas i prijavite se za potpuno BESPLATNU prezentaciju!